بهترین متخصص واریس در اصفهان

خارش در بیماران مبتلا به واریس

خارش در بیماران مبتلا به واریس:

یکی از عوارض شناخته شده واریس و نارسایی های وریدی ، خارش است. خارش در اثر واریس، علل مختلفی دارد. یکی از علل ایجاد خارش در بیماران نارسایی وریدی و واریس، ترکهای ریزی است که روی پوست پای این بیماران ایجاد می شود.البته همه موارد خارش در بیماران مبتلا به واریس ، مربوط به واریس نیست. در واقع علل دیگری هم می توانند در این بیماران باعث ایجاد خارش شوند. در ادامه این مقاله ، به بحث در مورد علل مختلف ایجاد خارش می پردازیم.

توضیحاتی پیرامون عوارض واریس :

واریس و نارسایی وریدی ، بطور کلی بعنوان بیماریهایی مزمن و پر عارضه شناخته می شوند. لیست عوارض واریس، شامل مجموعه ای از عوارض است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. در هر بیمار مبتلا به واریس، تعدادی از این عوارض بطور معمول قابل مشاهده هستند . طبق نظر بهترین متخصص واریس ( دکتر هادی زاده) ، خارش، التهاب پوستی، تغییر رنگ پوست به رنگ تیره و سیاه ، جزئی از این عوارض هستند.از دیگر عوارض مربوط به واریس نارسایی‌های وریدی می‌توان به خطر تولید لخته خون یا همان ترومبوز وریدی اشاره کرد �ن لخته‌ها اگر از محل خود جابجا شوند می توانند باعث بروز عوارض شدیدی شوند.به این حالت کنده شدن و مهاجرت لخته ها، آمبولی گفته می شود.

لیپودرماتواسکلروز در اثر واریس:

این مورد یکی از عوارض شناخته شده مربوط به اختلالات عروقی است. بیماران زیادی که به بهترین متخصص واریس برای درمان واریس مراجعه می‌کنند مبتلا به سیاه شدگی و تغییر ماهیت پوست پا هستند. در مراحل پیشرفته این بیماری حالت پوست بیمار شبیه چرم سیاه میشود. در بررسی تغییر ماهیت پوست واضح و آشکار است و می‌تواند منجر به بروز ‌ خراشیدگی‌های پوستی فراوان شود. در این حالت بیمار می‌تواند به خارش مبتلا شود. در مراحل پیشرفته ممکن است علاوه بر خارش بیمار دچار زخم و عفونت نیز بشود.

دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس در اصفهان

خارش چیست؟

خارش یک احساس تحریک‌کننده است که باعث می‌شود شخص پوست خود را بخراشد. گاهی اوقات ممکن است بیمار علاوه بر احساس خارش، احساس درد نیز داشته باشد. اغلب، در یک ناحیه از بدن خود احساس خارش می کنید، اما گاهی اوقات ممکن است در سراسر بدن احساس خارش کنید. همراه با خارش، ممکن است راش یا کهیر نیز داشته باشید.

چه چیزی باعث خارش می شود؟

خارش نشانه بسیاری از مشکلات سلامتی است. علل مختلفی می توانند باعث ایجاد خارش شوند برخی از علل رایج عبارتند از:
واکنش های آلرژیک به غذا، نیش حشرات، گرده گل و داروها
بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و خشکی پوست
مواد شیمیایی تحریک کننده، لوازم آرایشی و سایر مواد
انگل هایی مانند کرم سوزنی، گال، شپش سر و بدن
بارداری
بیماری های کبد، کلیه یا تیروئید
برخی سرطان ها یا درمان های سرطان
بیماری هایی که می توانند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارند، مانند دیابت و زونا ونیز برخی موارد دیگر.

دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس در اصفهان

راه های درمان خارش چیست؟

بیشتر خارش ها جدی نیستند. بعنوان یک درمان کمکی ، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

استفاده از کمپرس سرد.استفاده از لوسیون های مرطوب کننده، حمام ولرم یا بلغور جو دوسر، استفاده از کرم هیدروکورتیزون یا آنتی هیستامین های بدون نسخه
اجتناب از خراشیدن های شدید ومکرر، دوری از پوشیدن پارچه های تحریک کننده و قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت بالا.
اگر خارش شدید است، یا اگر پس از چند هفته از بین نمی رود یا علت مشخصی  ندارد، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است به درمان های دیگری مانند دارو یا نور درمانی نیاز داشته باشید. اگر یک بیماری زمینه ای دارید که باعث خارش می شود، درمان آن بیماری می تواند کمک کننده باشد.

درمان حارش ناشی از واریس:

درمان انواع واریس و اختلالات عروقی که باعث ایجاد آن می‌شود با بهترین و برترین متد دنیا در مرکز واریس اصفهان در دسترس می‌باشد. بهترین متخصص واریس اصفهان با استفاده از لیزر واریس و آر اف به درمان واریس مشغول می‌باشند. تعداد بی‌شماری از بیماران  مشتاق به درمان بیماری‌های وریدی از سراسر کشور به بهترین دکتر واریس مراجعه نموده‌اند و تحت درمان فوری و دائمی قرار گرفته‌اند. این درمان‌ها پیشرفته‌ترین روش درمان واریس و اختلالات وریدی در دنیا می‌باشند. تعداد بی‌شماری از بیماران که توسط بهترین دکتر واریس اصفهان درمان شده‌اند هیچ گونه عود و بازگشتی را در بیماری خود تجربه نمی‌کنند. در این بیماران که به وسیله لیزر واریس تحت  درمان واریس قرار گرفته‌اند خارش و سایر عوارض کوچک و بزرگ بیماری به طور کامل درمان شده است.

بهترین متخصص واریس در اصفهان

البته همان گونه که اشاره نمودیم خارش در بیماری‌های مختلفی قابل مشاهده است . در واقع همه موارد خارش مربوط به واریس نیست. بنابراین در مواجهه با بیماران مبتلا به خارش باید دقت کافی مبذول نمود و دقت کرد که علت زمینه‌ساز بیماری آنان چیست .درمان ریشه‌ای بیماری می‌تواند خارش و مشکلات پوستی بیمار را درمان نماید

اگر خارش در اثر مشکلات ناشی از واریس ایجاد شده باشد به وسیله لیزر داخل عروقی و آر اف می توان درمان ریشه‌ای را انجام داد. با درمان ریشه‌ای و اصلی واریس و نارسایی وریدی خارش نیز برطرف می‌گردد.

درمان به موقع واریس نارسایی‌های وریدی مانند درمان به موقع سایر بیماری‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چقدر درمان زودتر به موقع‌تر انجام شود نتایج بهتر و درخشانتر خواهد بود.

فهرست مطالب